Alene tid

( Beklager kvaliteten, men mit webcam er ikke så godt🙂 )

I aften hygger jeg med mig selv, stearinlysene samt tv2. Min kæreste er til fest med kammeraterne, og jeg selv skal på arbejde i morgen. jeg tænkte derfor, at jeg lige ville give jer opskriften på Scampifanne, som jeg lavede til min kæreste og jeg i onsdags🙂

Opskrift på Scampipfanne:

  • 1 pakke scampi
  • 1 ingefær
  • Chili
  • 5 stk. Forårsløg
  • 2-3 stk. fede hvidløg
  • Frisk timian og basilikum
  • Soltørrede tomater (efter eget ønske)
  • 6-7 stk. friske tomater
  • En god olie
  • Lækkert brød

Når man laver Scampiphanne så er noget af det vigtigste planlægningen:) Jeg foreslår at man forbereder al maden, inden man begynder at varme olien. Første skal man sikre sig at Scampierne er renset, ved at lave et snit i scampiens ryg og mave, og fjerne evt. “snavs”. Dernæst skæres forårsløgene, hvidløgene, ingefæren, de soltørrede tomater og de friske tomater i skiver.

Når olien endelig er blevet varm (mit komfur står på ca. 6-7 stykker), så hælder man alle grønsagerne i, det vil også sige den friske timian og basilikummen, dog ikke de friske tomater. Det som er i panden skal have lov til at simre i 15 min. og give olien smag inden man tilføjer scampierne. Efter at grønsagerne og krydderierne har simret, tilføjes scampierne og de friske tomater. Scampierne skal have ca. 4-5 min. på hver side (de kan vendes når de bliver lyserøde). Tilsæt evt. andre krydderier, som man selv synes om.

Det var vist det, skriv gerne en kommentar, hvis der er nogen spørgsmål eller andet🙂

One comment

  1. Hej, rigtig fine billeder, billede kvaliteten overlever vi nok🙂 Opskriften lyder super lækker, så tror jeg vil prøve den en af de kommende dage🙂 Tak for en skøn blog🙂

    Line

Skriv et svar

